2. mars 2018

Helgelektyre(234)


En forutsigbar historie - Truls Hagbarth Grimstad
Kinder Than Solitude - Yiyun Li
Single White Female - John Lutz


Det har vært lite med innlegg fra meg denne uka og grunnen er at jeg sliter litt med nettet for tiden. For det meste blir jeg logget inn og får gjort det jeg skal, men så vet man ikke hvor mye man rekker å skrive før man blir "kastet" ut av nettet, og signalet forsvinner helt. Andre dager kommer man ikke inn før langt ut på dagen. Så nettet lever sitt eget liv og skjønner ikke hva som er i veien. Tør ikke å tukle med det heller for da risikerer jeg å gjøre det enda verre. Jeg klarer å drepe virus og slikt, men å forbedre nettet har jeg ikke snøring på hvordan det gjøres. Håper det retter seg opp av seg selv, for liker det best når ting fungerer som det skal.

Jeg har ikke blitt ferdig med en eneste bok så langt i denne uka, men jeg leser. Noen bøker krever mer tid enn andre. Sånn er det bare. Forrige mandag begynte jeg lese En forutsigbar historie av Truls Hagbarth Grimstad, og den strever jeg med for å være ærlig. Jeg skjønner innholdet, men føler jeg er hverken interessert eller engasgjert, og jeg avbryter aldri bøker jeg leser, så denne kan ta litt tid å bli ferdig med. Det går litt trått. Jeg liker Kinder Than Solitude av Yiyun Li bedre. Den begynte jeg å lese natt til mandag. Den går det litt tregt med for det er litt karakterer å holde styr på, men historien har god driv og holder på interessen, så den vil det gå lettere med, føler jeg. Jeg skal også lese videre i Single White Female av John Lutz som både er litt fiffig og underholdende. Så har ikke noen problemer med å fortsette å lese videre i Kinder Than Solitude eller Single White Female. Det er bare mer vrient å komme seg videre i En forutsigbar historie av en eller annen grunn, men gir ikke opp. Det får bare ta den tiden det tar. Det er ikke annet enn å gjøre enn det.

Så i helga blir det å lese videre i En forutsigbar historie, Kinder Than Solitude og Single White Female. Usikker på om jeg blir ferdig med noen av disse bøkene i helga egentlig, men hvis jeg blir det, skal jeg begynne å lese Solitude av Terry Waite. Som nevnt av og til i tidligere innlegg har jeg lyst til å bli flinkere til å lese sakrposa og om temaer som interesserer meg, ikke bare fiksjon, og det har jeg blitt flinkere med i  år. Har selvfølgelig lest noe sakprosa og slikt før, ikke så mye, men er på god vei med prosjektet nå. Synes også at solitude, altså ensomhet er et interessant tema, spesielt siden jeg selv lever et liv i ensomhet. Så hvorfor ikke lese om det også? 😊

Flere bøker blir det vel ikke da jeg har mer enn nok med de bøkene jeg allerede leser i. Det er ikke maratonlesing jeg driver med heller.

Jeg har selvfølgelig fargelagt i denne uka ögså, og jeg ble nylig ferdig med dette motivet. Den brukte jeg bare en dag på, så det var en av de "enklere" motivene.


Det andre motivet jeg skal begynne å fargelegge er et motiv som jeg begynte å fargelegge for noen måneder siden, som jeg skal fortsette med nå. Liker ikke ting som er uferdig.

Begge motivene er fra denne fargeleggingsboka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

Jeg har fargelagt siden påska 2015 og har ikke gått lei av denne hobbyen ennå. Malte landskap før i tiden, men siden jeg ikke har inspirasjon eller lyst til å male egne motiver ennå, er fargelegging en fin erstatning i mellomtiden. Jeg fargelegger ikke på grunn av terapi, jeg liker bare å være kreativ.

I helga skal jeg utforske et nytt spill igjen. Jeg hamstret litt spill og filmer under OL, og nå er OL endelig ferdig. Men siden jeg lider av kronisk kjedsomhet og er avhengig av underholdning, bestiller jeg noen spill av og til fremdeles. Kan sitte å spille i flere timer både Pc-spill og Nintendo 3DS.
Denne gang skal jeg utforske dette spillet:


Yo-Kai Watch 2 (Bony Spirits)

Bildet hentet fra google.

Jeg spilte det første Yo-Kai Watch spillet for omtrent to år siden, og fikk lyst til å spille mer av det for liker konseptet selv om det kanskje er barnslig, men meningen med Nintendo spill er at det skal være barnslig og underholdende. Før i tiden da jeg spilte Nintendo, spilte jeg nesten bare Mario og prøver nå litt forskjellige ting. Fint med litt variasjon også.

God helg.

Ukas låt: Interdimensional Summit - Dimmu Borgir (Dimmu Borgir har vært høyst fraværende siden 2010, og har endelig våknet til live igjen. Jaggu på tide og jeg puster lettet ut.)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar