11. august 2017

Helgelektyre(205)


Wes Craven (The Man and His Nightmares) - John Wooley
Out of the Depths (An Unforgettable WWII Story of Survival, Courage, and the Sinking of the USS Indianapolis) - Edgar Harrell
Ett skritt for langt - Tina Seskis



 Not Without My Daughter - Betty Mahmoody

Jeg har nettopp begynt på to nye bøker. Forrige onsdag leste jeg ut Not Without My Daughter av Betty Mahmoody. Samme dag begynt jeg på Wes Craven (The Man and His Nightmares) av John Wooley. Det blir spennende å bli bedre kjent med legenden Wes Craven som var en folkekjær filmregissør, og mange vokste opp med hans kjente skrekkfilmer. Det finnes mange skrekkfilmregissører, men Wes Craven var en av de beste. Michael Bay kan bare legge seg, for han ødelegger sjangeren fullstendig.

Myrkongens datter - Karen Dionne

Natt til torsdag leste jeg ut Myrkongens datter av Karen Dionne, og etterpå begynte jeg så vidt å lese Out of the Depths (An Unforgettable WWII Story of Survival, Courage, and the Sinking of the USS Indianapolis) av Edgar Harrell. Edgar Harrell har skrevet om sin overlevelseshistorie angående USS Indianapolis, som er en historisk og tragisk hendelse. Denne historiske hendelsen blir blant annet nevnt i filmen Jaws (Haisommer). Det er også blitt laget dokumentarer av denne hendelsen og i fjor kom det også ut en film basert på USS Indianapolis med Nicolas Cage i hovedrollen. USS Indianapolis er et skip som fraktet uranbombe under andre verdenskrig. Bare noen dager etter at de hadde fraktet og levert uranbomben, ble de angrepet av en japansk ubåt. Det aller mest kjente med denne historiene er at mange av disse mennene ble tatt av hai. De var over tusen menn om bord, men bare litt over tre hundre av dem overlevde.

Hvis jeg blir ferdig med Wes Craven (The Man and His Nightmares) eller Out of the Depths, skal jeg begynne på Ett skritt for langt av Tina Seskis. Ett skritt for langt skulle egentlig utgis denne høsten, men er blitt utsatt av en eller annen grunn. Jeg leser den likevel. Jeg begynner nok ikke å lese den før neste uke hvis jeg skal være realistisk. Man kan ikke gape over for mye heller.

I det siste har jeg sett en del på Big Brother. Så alle de norske sesongene da det gikk på Tv, men nå for tiden ser jeg den britiske versjonen. Det er mer underholdende og britiske Big Brother er mye bedre. Sesongen jeg ser nå er den nyeste CBB (Celebrity Big Brother). I denne sesongen er det med både britiske og amerikanske "kjendiser". Tror det begynte med femten deltagere og jeg visste om bare fire stykker fra før av; Chad fra The Bachelorette, Brandi fra Real Housewives of Beverly Hills, Sarah fra Girls Aloud og Trisha som er en youtuber. De andre har jeg ikke snøring på hvem de er, men interessant å se på likevel.

SesongensThe Bachelor er ferdig, så nå er det Big Brother mens jeg venter på neste sesong avThe Bachelorette som skal begynne en eller annen gang. Jeg ser ikke bare realityserier, altså, men det er tross alt det som sendes mest enn vanlig Tv-serier som før. De lager ikke serier somThe X- Files, Twin Peaks, Six Feet Under, Buffy the Vampire Slayer og lignende serier som man blir ordentlig avhengig av lenger.

Jeg har fargelagt litt denne uka også og det er dette motivet jeg prøver å fylle med farger nå. Illustratøren Kerby Rosanes har vel ikke tenkt på hvor mange detaljer vi som fargelegger må slite oss gjennom, men det er vel meningen også. :)


God helg.

Ukas låt: Into the Darkness - The Phantoms



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar