14. juli 2017

Helgelektyre(201)


Mitt hemmelige liv - Caitlyn Jenner
The Wrong Train - Jeremy de Quidt
The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King

Forrige tirsdag leste jeg ut Atlas of Cursed Places (A Travel Guide to Dangerous and Frightful Destinations) av Olivier Le Carrer. Samme kveld begynte jeg å lese selvbiografien Mitt hemmelige liv av Caitlyn Jenner. Vil bare understreke at jeg er ingen fan av Kardashian familien og ser heller ikke på Tv-serien Keeping Up with the Kardashians (har kun sett to, tre episoder og det var ikke noe for meg), men tror denne boka blir interessant.

Natt til søndag begynte jeg å leseThe Wrong Train av Jeremy de Quidt, som jeg skal fortsette med. Jeg blir ferdig med den enten i natt elller natt til søndag, da jeg ikke har mange sider igjen. Da skal jeg begynne å lese Pig Island av Mo Hayder. Stephen King er min forfatterhelt, men Mo Hayder er også en av mine favoritter. Hun skriver veldig mørkt og dystert, noe som jeg liker. Nå er det gått en del år siden jeg leste noe av henne sist for jeg trengte en pause. Sånn er det av og til. De man leser mye av må man ha en pause fra noen ganger for å utforske andre forfatterskap. Bøker jeg har lest av henne tidligere er; Fuglemannen, Kuren og Toyko som er svært gode og litt annerledes bøker.

Jeg har også kommet meg videre iThe Dark Tower av Stephen King som jeg også selvfølgelig skal fortsette med. Blir ikke ferdig med den i helga heller. Tar den stykkevis og delt siden det nærmer seg slutten. Man vil ikke at det skal ta slutt for fort heller.

Flere bøker blir det vel ikke i helga da jeg også må lese ut de bøkene jeg har begynt på.

Jeg har også fargelagt litt i det siste, som vanlig. Fargelegger stort sett hver dag i noen timer, og dette motivet er svært detaljert. Har fargelagt dette motivet i hele uka og er ennå ikke ferdig. Det tar sin tid, men godt å være opptatt med noe.



Dette er et svært detaljert motiv, og det blir mer detaljert jo lenger ut i boka man kommer.Det er litt overveldende noen ganger, men det går bra så fort man kommer i gang.

Boka jeg fargelegger i for tiden er: Mythomorphia av Kirby Rosanes. Jeg har fargelagt i forskjellige fargeleggingsbøker for voksne siden 2015 og går ikke lei. Man må bare regne med å kvesse blyantene veldig ofte, så jeg har brukt opp mange fargeblyanter. :)

Glemte å nevne i forrige helgelektyreinnlegg at natt til fredag i forrige uke mens jeg leste, hørte jeg en velkjent lyd. Lyden av gaupe. Jeg hørte den to ganger i fjor, i mars og i november. Så det er første gang jeg hører den i år og godt å høre livstegn fra den. (jJeg er opptatt av dyreliv). Når gaupa "mjauer" høres det nesten ut som om noen blir myrdet, så det er ikke vanskelig å høre den, men gauper er flotte dyr. Bare synd at jeg aldri får se et glimt av den.

Så VG lista på Tv for noen dager siden som ble sendt fra Trondheim (min nærmeste by) og må si at jeg ikke er så oppdatert når det gjelder moderne musikk. Hører en del moderne musikk, men ikke så mye listemusikk. De eneste artistene jeg hadde hørt om var Katastrofe, Sandra Lyng og Julie Bergan. Jeg liker Katastrofe, men Sandra Lyng og Julie Bergan er ikke helt min stil. De andre sa meg ingenting ... og det er lett å føle seg gammel.

God helg.

Ukas låt: Moody Stix - Ulver



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar