26. juni 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

Historier jeg bare forteller mine venner - Rob Lowe
Speak - Laurie Halse Anderson

Antall leste sider i forrige uke:

588 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Tinderella - Heidi Nathalie Hovland

Bøker som leses nå:

Det hjelper ikke å blunke - Lene Ask
* Come Closer - Sara Gran
* The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King

Planlagte bøker denne uken:

Det hjelper ikke å blunke - Lene Ask
* Come Closer - Sara Gran
* The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King
* In a Dark, Dark Wood - Ruth Ware

Natt til torsdag leste jeg ut Speak av Laurie Halse Anderson. Jeg så filmen for flere år siden, og selv om jeg ikke likte filmen, ville jeg likevel lese boka. Hvorfor jeg ikke likte filmen noe særlig, er vanskelig å forklare, men en av grunnene var at Kristen Stewart, fra Twilight filmene, hadde hovedrollen, noe som ikke fungerer i en slik rolle da hun bare har et ansiktsuttrykk. Men filmen hadde et bra budskap, derfor ville jeg gi boka en sjanse. Jeg foretrekker å lese boka først og se filmen senere, men denne gang ble det litt omvendt fordi da jeg så filmen for flere år siden, visste jeg ikke at den var basert på en bok før etter at jeg hadde begynt å se filmen. Selv om jeg leste boka flere år etterpå, gjorde det ikke noe at jeg så filmen først og leste boka senere.

Dagen etter på torsdag leste jeg ferdig Historier jeg bare forteller mine venner av Rob Lowe. Som nevnt tidligere så er jeg ingen Robfan, men siden jeg har sett ham i mange filmer og Tv - serier som mange andre, syntes jeg det ville være interessant å lese om ham. Morsomt å lese om hvordan talent og tilfeldigheter kombineres. Synes han passer så godt i rebelske roller, som i Youngblood.

Samme natt, etter å ha lest Speak, begynte jeg så vidt å lese Come Closer av Sara Gran, som jeg skal fortsette med. Har ikke mange sider igjen så det tar ikke lang tid før jeg blir ferdig med den. På torsdagskvelden begynte jeg på Det hjelper ikke å blunke av Lene Ask som jeg heller ikke er ferdig med, men blir nok ferdig med den i en av de nærmeste dagene.

Jeg skal også lese videre iThe Dark Tower av Stephen King, begynne på In a Dark, Dark Wood av Ruth Ware, og håper også å starte på en bok til før uka er over. Så går ikke tom for bøker denne uka heller.

4 kommentarer:

  1. Jeg ble ferdig med bok 7 i The Dark Tower i går, så da har jeg lest serien på engelsk og :-) Jeg leste også The Wind through the keyhole som har kommet ut etter de andre men som skal være bok 4,5. Det er visst "moderne" å skrive slike bøker innimellom. Jeg leser en annen serie som heter The Iron druide chronicles (Anbefales) og der er det mange slike mellombøker til Kindle. Den første gangen jeg leste serien hoppet jeg over dem, men da jeg leste den om igjen tidligere i år kjøpte jeg de mellombøkene til Kindelen min og.
    De andre bøkene du leser har jeg ikke hørt om. Jeg føler meg litt utenom alt og har ikke fått blogget skikkelig på lenge, først var det skole, så eksamen og så sommerferie. Men nå er det litt mer rolig rundt meg. Jeg har søkt på skole til neste år og, men jeg håper det blir mindre travelt :-)
    Det er lenge siden jeg har hørt fra deg, siden jeg har vært så fraværende, men jeg håper du har det bra og det går fremover! Stor klem! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg og Birthe skal også lese The Wind Through the Keyhole selv om den kom ut mange år etter at siste bok ble gitt ut. Tror The Wind Through the Keyhole ble utgitt i 2012. De "erfarne" The Dark Tower lesere, leser The Wind Through the Keyhole mellom bok fire og fem, men skal visst være grei å lese som enkeltstående også, så Birthe og jeg skal lese den helt til slutt.

      The Iron Druide Chronicles har jeg så vidt hørt om og håper de er lett tilgjengelige for oss som ikke bruker Kindle. Jeg prøvde å lese bøker på vanlig lesebrett for mange år siden, men fant ut at fysiske bøker er det som gjelder for meg. Er litt lei av alt skal være så digitalt, at alt er på filer og ting skal streames. Jeg liker fysiske samlinger og er nok veldig gammeldags av meg. ;)

      Vet hvor hardt studier kan være, studerte blant annet allmenn litteraturvitenskap for mange år siden, ved siden av andre ting, så vet godt hvor hektisk utdanning kan være. Så håper du får noen rolige sommermåneder hvor du får tid til å blogge mer og gjøre litt som du vil. :)

      Har ikke hatt kontakt med så mange jeg heller, noe jeg må være flinkere til. Alle har det lett for å være opptatt med sitt. Det er sånn det det ofte er. Det er hyggelig å høre fra deg igjen og ha litt kontakt. Det er bare trivelig. :)

      Her er alt bra. Og håper at alt står bra til med deg også og at ting vil roe seg. God sommer og stor klem tilbake. :)

      PS: Fint at du tok sjansen på å lese The Dark Tower på engelsk:)

      Slett
    2. Takk. :o)

      Slett