7. april 2017

Helgelektyre(187)


Before the Fall - Noah Hawley
Noe skal skje - Therese Aasvik
The Dark Tower 6 (Song of Susannah) - Stephen King

Ikke mye på lesefronten er forandret siden sist helg, men tenkte å skrive helgelektyreinnlegg likevel siden det er et fast opplegg jeg har. Jeg leser fremdeles Before the Fall av Noah Hawley. Den begynte jeg på torsdag forrige uke. Forrige lørdagsnatt begynte jeg på Noe skal skje av Therese Aasvik som jeg også skal lese videre i, men har ikke mange sider igjen, og da skal jeg lese Aller siste utvei av Federico Axat. Og jeg skal også lese videre i Song of Susannah som er bok nummer seks i The Dark Tower serien av Stephen King. Jeg leser litt tregere på engelsk, men noen forfattere og sjangere egner seg best på engelsk. Stephen King må jeg i hvert fall lese på engelsk for fortellerstemmen hans blir bare en blek kopi når den oversettes. Det blir i hvert fall ikke det samme.

Tror ikke det blir flere bøker i helga da jeg trenger mer tid på både Before the Fall, og Song of Susannah.


Tidligere i uka så jeg en veldig god dokumentarfilm om horrorsjangeren. Dokumentarfilmen heter Going to Pieces:The Rise and Fall of the Slasher Film. Selv om det står slasher i tittelen, så tar dokumentaren for seg alle form for skrekkfilmer, om sjangerens oppturer og nedturer, og sjangerens utfordringer oppgjennom årene. Jeg ser en del slashere, men foretrekker skrekkfilmer med pskykologiske elementer, og gjerne suspense. Ja til snikende uhygge. Det er slike skrekkfilmer jeg foretrekker som kryper under huden. Men ser en del slashere også. Så dette er en veldig god dokumentarfilm for alle horrornerds. Det er mange år siden jeg ble skremt av en skrekkfilm og det er et savn, men er uansett aldri for gammel til å se slike filmer:)

God helg.

Ukas låt: Birds Fly (Whisper to a Scream) - The Icicle Works



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar