3. april 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

Med kaldt blod - Truman Capote
 *  På overflaten flyter vannliljene - Frode Eie Larsen
We Were Liars - E. Lockhart
 
Antall leste sider i forrige uke:

 723 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Saturday - Ian McEwan

Bøker som leses nå:

Before the Fall - Noah Hawley
Noe skal skje - Therese Aasvik
* Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft 
* The Dark Tower 6 (Song of Susannah) - Stephen King 

Planlagte bøker denne uken:

Before the Fall - Noah Hawley
Noe skal skje - Therese Aasvik
* Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft 
* The Dark Tower 6 (Song of Susannah) - Stephen King

Forrige onsdag leste jeg ut Med kaldt blod av Truman Capote, og dagen etter fullførte jeg På overflaten flyter vannliljene av Frode Eie Larsen. Natt til søndag leste jeg ferdig We Were Liars av E. Lockhart. Etter at jeg leste ut We Were Liars begynte jeg å lese Noe skal skje av Therese Aasvik.

Forrige torsdag begynte jeg å lese Before the Fall av Noah Hawley. I denne uka skal jeg lese videre i den, og jeg skal også lese videre i Noe skal skje og Song of Susannah. Blir jeg ferdig med en av disse skal jeg begynne å lese Aller siste utvei av Federico Axat.

I går kom jeg også litt videre i Necronomicon av H.P. Lovecraft. Den blir litt stykkevis og delt da det er en svær bok i seg selv. Den får ta den tiden det tar.  Jeg har det ikke travelt.

Flere bøker blir det vel ikke da jeg har påbegynt på en del bøker.

2 kommentarer:

  1. Jeg dro for å høre på Frode Eie Larsen snakke om På overflaten flyter vannliljene Det ble en koselig stund. Jeg måtte ta både tog, buss og taxi for å komme til biblioteket han var på og jeg tror han ble litt smigret over at jeg dro så langt :-) Jeg liker bøkene hans, pluss det er han jeg mailer med når jeg ber om bøker fra Liv forlag.
    Jeg ønsker meg den svarte Necronomicon av H.P. Lovecraft, den med gullskrift utenpå :-) Den er litt dyr så derfor har jeg ikke kjøpt den. (Å gå på skole er dyrt) :-) Men kanskje kan jeg ønske meg den til jul :-) Ha en fin mandagskveld Ina!

    SvarSlett
  2. God kveld, Astrid Terese:)

    Så fint at du tok den lange turen for å møte Frode Eie Larsen. Han virker som en hyggelig kar som liker å involvere seg med leserne sine. Flere forfattere skulle ha vært sånn, men skjønner også at noen vil være private. Men koselig at de tar seg tid til å prate, og møte leserne sine under boklanseringer, synes jeg :) Til tross for at jeg ikke møter opp på boklanseringer.

    Ja, å være student er fryktelig dyrt. Har selv vært student og det er virkelig ikke gratis. Men kunsten er at man er på et studie hvor man trives og da er det verdt det, tenker jeg.

    Jeg har den utgaven som er svart og med gullskrift. Den er heavy og tung å bære på, derfor også den blir litt stykkevis og delt lest, men det er spennende. H.P. Lovecraft har inspirert mange av dagens grøsserforfattere, blant annet min forfatterhelt Stephen King. En annen grunn til at jeg fikk lyst til å lese Necronomicon er fordi at Marilyn Manson snakket om den og jeg ble litt inspirert til å lese den:) Håper du får den til jul. Krysser fingrene for det:)

    Tusen takk og det samme til deg, og håper det går bra med studiene og at det er et studie du trives med:)

    SvarSlett