13. januar 2017

Helgelektyre(176)

Djevelen i den hvite byen - Erik Larson
How to be Both - Ali Smith
Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
11.22.63 - Stephen King
The Dark Tower 4 (Wizard and Glass) - Stephen King
Every Last One - Anna Quindlen

Natt til søndag i forrige uke begynte jeg på How to be Both av Ali Smith som jeg skal fortsette med. I helga eller tidlig neste uke blir jeg nok ferdig med Wizard and Glass, som er bok fire i The Dark Tower serien av Stephen King, for jeg har kommet meg et godt stykke i den de siste dagene.

Har ikke lest så mye i Djevelen i den hvite byen av Erik Larson, Necronomicon av H.P. Lovecraft og 11.22.63 av Stephen King for det har ikke vært så prioritert, men det skal jeg gjøre noe med i de nærmeste dagene.

Hvis jeg blir ferdig med en av disse bøkene skal jeg begynne på Every Last One av Anna Quindlen så får vi se hva det blir til.

Og i dag er det fredag den 13, og det betyr at jeg skal se filmen med samme tittel i kveld, som er og blir en tradisjon. Selvfølgelig skal jeg se originalen istedet for nyversjonen. Er ikke så glad i nyversjoner fordi de tilføyer aldri noe nytt og blir bare en blek kopi.

Jeg har også begynt å seThe Sopranos igjen.The X-files er og blir min favorittserie. Det har det vært siden jeg gikk på barneskolen og siden har det vært en favoritt, men prøver å se andre serier også da. Jeg så første sesong av The Sopranos for lenge siden og forrige tirsdag hadde The Sopranos "jubileumsdag" siden det var 18 år siden det gikk på tv for første gang, så tenkte å se den igjen og komme meg lenger enn første sesong denne gang. Jeg har ikke Netflix og nekter å ha det for synes det er kjedelig at alt er digitalt. Foretrekker å ha en personlig samling istedet og første sesongen av The Sopranos har jeg og skal se den ferdig i helga. Så får jeg skaffe meg sesong 2 også. Prøve å se hele serien denne gang for liker den så langt:)

Har du lest noen av disse bøkene og hva leser du i helga?
God helg.

Ukas låt: Woke Up This Morning - Alabama 3



4 kommentarer:

  1. Jeg håper på å lese ferdig Bleak House av Charles Dickens i helga, har rundt 200 sider igjen, tror jeg. Håper du får en fin helg og god lesing! ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har aldri lest noe av Charles Dickens ennå, men har veldig lyst. Er Bleak House verdt å satse på?

      Tusen takk og i lige måde:)

      Slett
  2. Flott samling helgelektyre dette her! Jeg har akkurat begynt på Lucinda Rileys siste bok i serien om de syv søstrene, og er veldig fornøyd så langt. Ser for meg at det blir en skikkelig lesehelg, med innslag av et par turer ut i snøen før den forsvinner. God helg til deg fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Jeg har ikke lest noe av Riley ennå, men har hørt mye varierte meninger om bøkene hennes.

      Her har snøen kommet tilbake for fullt. Den holdt på å regne bort i går, men i natt snødde det skikkelig så været klarer ikke å bestemme seg helt:)

      Kos deg med gåturer og litteratur:)

      Slett