4. mars 2016

Helgelektyre(131)


Dere finner meg aldri - Robert Wilson
The Haunting of Sunshine Girl - Paige McKenzie
Everest - Odd Harald Hauge

Natt til onsdag ble jeg ferdig med Familieforbannelsen av Gareth P. Jones, og  samme natt begynte jeg på The Haunting of Sunshine Girl av Paige McKenzie.

Paige McKenzie er kanskje kjent for noen? Hun har sin egen YouTube kanal, og den opprettet hun i 2010. Jeg har sett videoene hennes siden 2013, lenge før hun skulle skrive bok. Hun lager spøkelsesserie. En serie om at hun er hjemsøkt og merkelige ting skjer hele tiden. Det er ikke de beste skuespillerne jeg har sett i videoene hennes, men likevel blir man på en måte avhengig og må se videre. Videoene hennes varer rundt to til fire minutter og det er nok til at man må se mer. Så siden starten av 2013 har jeg sett videoene hennes og hun har laget flere sesonger. Boka er litt av det samme, men ikke alle karakterene fra videoene er med. Her er hennes første video fra første sesong: https://www.youtube.com/watch?v=OBY6BcjOcH8&list=PL94E7ECA66517193D 
Ps: Hun holdt navnet hemmelig frem til hun begynte å skrive bok. 

Sent i går kveld leste jeg ut Linda - som i Lindadrapet av Leif GW Persson, og like etterpå startet jeg så vidt på en ny stuelektyre; Dere finner meg aldri av Robert Wilson. Jeg har lest en bok tidligere av ham; Den største straffen. Den kommer det anmeldelse av forhåpentligvis i løpet av uka. Jeg likte den ikke noe særlig, men jeg gir ikke opp en forfatter før jeg har lest minst to bøker for forfattere har sine oppturer og nedturer de også;) Så håper Dere finner meg aldri er bedre.

Hvis jeg blir ferdig med Dere finner meg aldri ellerThe Haunting of Sunshine Girl først skal jeg begynne på Everest av Odd Harald Hauge. Den thrilleren har jeg store forventninger til selv om det er farlig å ha. Forventinger kan jo som kjent ødelegge alt:) Jeg er fascinert over alt som har med Mount Everest å gjøre og har sett mange filmer og dokumentarer om Mount Everest. Så Everest er en thriller som jeg er spent på.

Flere bøker i helga blir det nok ikke selv om jeg har rikelig med tid.

Forrige tirsdag kom Sixx:A.M. med en ny singel og et nytt album kommer mot slutten av april.

Mine tre favorittband er: 1. Dimmu Borgir 2. Marilyn Manson 3. Sixx:A.M.
Litt sær musikksmak kanskje, men jeg kan ikke noe for det;)

Og jeg har ventet på nye låter lenge av Sixx:A.M. så det er på tide. Jeg har likt dem siden 2007 da de startet bandet, og de har ikke gitt ut noe siden 2014, så det er på tide. Og ingen skriver låter som Nikki Sixx:)

Ukas låt: Rise av Sixx:A.M.(Den nye singelen)



16 kommentarer:

  1. Spent på hva du vil synes om Wilson-boka. Slukte noen bøker av ham for noen (eh... ti-femten?) år siden, så begynner å bli klar for å gjenoppta bedriften :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, noen forfattere er veteraner og jeg også har opplevd å lese fra forfattere igjen som jeg ikke har lest på mange år:)

      Jeg har lest en bok av Wilson: Den største straffen, men den ble jeg ikke helt begeistret for, men håper at Dere finner meg aldri er bedre. Vi får se. God helg:)

      Slett
  2. Er det Robert Wilsons siste bok? Jeg har lest en eller to av ham, men jeg er ikke sikker på tittelen. The Haunting of Sunshine Girl fristet meg, men Everest boken tror jeg at jeg står over.
    Jeg holder fremdeles på med den første Merlin boken. Det er engelsk pocket. Med andre ord liten, med liten og helt tettskrevet sider, i tillegg til at det er en tykk bok :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er litt usikker, men tror det er hans nyeste? Den ble i alle fall gitt ut på norsk i fjor og det er den andre boka om Charles Boxers.
      Hva er galt med Everest? Og gjerne se serien til The Haunting of Sunshine Girl. Usikker på hva jeg mener om selve boka ennå:) Noen bøker trenger litt mer tid før man gjør opp en menning:)

      Har lest store bøker med liten og tettskrevet sider jeg også. Litt uvant i begynnelsen, men det går bra etter hvert hvis boka er spennende:) Kos deg med Merlin boka:)

      Slett
    2. Takk :-) Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker at jeg ikke skal lese Everest. Jeg tror bare det er fordi det handler om fjell og snø og folk som prøver å klatre til toppen (Noe jeg synes er å gamble med livet som innsats.) Eller bare at det ikke interesserer meg :-)

      Slett
  3. Håper du liker Everest.:) Wilsons Et lite drap i Lisboa har jeg i hylla, enda ulest.. God lesehelg.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Er veldig spent på Everest så håper at forventningene ikke ødelegger alt, hehe:) Har hørt mye om Et lite drap i Lisoboa, men aldri lest den. Husker at jeg så den overalt da den kom ut:)

      God lesehelg til deg også. Håper det blir mange spennende bøker:)

      Slett
  4. Jeg har lest Robert Wilsons bøker om inspektør Javier Falcón for noen år tilbake, og likte de godt kan jeg huske. De andre bøkene hans har jeg derimot ikke lest. "Everest" virker også som en spennende bok. God lesehelg til deg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke lest de eldre bøkene av Wilson, men hørt mye om dem, så de er ikke ukjente:) Har ikke lest bøkene om Javier Falcón ennå. Spørs om jeg eventuelt leser dem senere. We'll see:)

      Det er jeg enig i og bare omslaget til Everest får meg virkelig lyst til å lese den og det er sjeldent. SÅ håper det er en ordentlig thriller. Lenge siden jeg har lest en bok som er vanskelig å legge fra seg. Håper Everest blir en sånn bok:)

      Takk, i lige måde:)

      Slett
  5. Jeg hørte nettopp på noen av videoene til Paige McKenzie - interessant! Måtte finne frem øreproppene for jeg har ikke høyttalere til pc-en :) Selv holder jeg fremdeles på med Austen-boken, og nettopp startet på "Lekestue" av Roger Kurland fordi den er på pensumlisten. God helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Morosmt at du så på noen av videoene hennes. Selv om de ikke er de beste og det bare er på en måte det samme som Paranormal Acitivity bare litt mer kreativt, så blir man avhengig av å følge med:) Jeg hører alltid på pc med headphones:)

      Kos deg med Jane Austen og boka Lekestue. Selv har jeg hennes mest berømte bok og hatt den stående i hylla lenge så i år har jeg bestemt meg for å lese den:)

      God helg til deg også og ikke studer for hardt:) Viktig å ta seg pauser innimellom:)


      Slett
  6. Gammel Dimmu Borgir-fan her også, gikk svartkledd og med svartfarget hår i årevis i ungdommen, hehehe. Hører fortsatt på dem innimellom. :)

    Everest er jeg spent på selv! Så den skal jeg sjekke ut senere (om jeg får tid, hahaha). Her blir det lest seriebøker i helga, og så skal jeg forsøke meg på The Martian som jeg lånte av en venninne i går. Jeg skulle egentlig se filmen også, men det ble det aldri noe av. Uansett foretrekker jeg å lese bøkene først, så ingen skade skjedd. ;)

    God helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at det er flere som er Dimmu Borgir fan. De er sjelden å møte på:) Jeg har vært fan av dem siden 2001, og jeg likr både det nye og gamle Dimmu Borgir:) Jeg har aldri vært helt svartkledd selv om jeg liker svart. Jeg har svarte møbler derimot:) Når jeg sier til noen at jeg liker svart metal og Dimmu Borgir så får de sjokk fordi de forestiller seg at jeg er en person som liker Justin Bieber musikk og lignende. Noe som er helt feil. Liker ikke Justin Bieber, og foretrekker black metal og heavy rock:)

      Ja, Everest virker veldig interessant. Jeg har alltid vært fascinert av Mount Everest og folka som prøver å bestige fjellet. Hvorfor de får seg til å gjøre det. Everest er riktignok fiksjon og ikke dokumentar, men det gjør ikke noe:)

      The Martian har jeg også lyst til å lese. Den har jeg hørt mye positivt om og jeg har veldig lyst til å lese den før jeg ser filmen. Det er den riktige rekkefølgen:)

      Jeg har ikke lest mange seriebøker i det siste. I fjor ble jeg ferdig med Fossefall som jeg har lest siden 2009, og i 2013 begynte jeg å lese Nattmannens datter. Den serien har jeg tenkt å fortsette med i år. For nå har jeg mange bøker av den serien liggende klart siden jeg abonnerer. Så gleder meg til fortsettelsen.

      God helg til deg også:)

      Slett
  7. Astrid Terese: Denne gangen ville ikke kommentaren binde seg under din kommentar, vet ikke hvorfor. Synes ikke det er noe galt at noen gjør noe med livet som innsats. Noen brenner for noe uansett hva det vil koste. Det er bare sånn noen er og det respekterer jeg. Noen folk liker å sprenge grenser og det har jeg sansen for uansett hvor sprøtt det høres ut;)Denne Everest boka er ingen dokumentar, men fiksjon:)

    SvarSlett
  8. Flotte bøker du har plukket deg ut til helgen! Liker spesielt godt omslaget til "The haunting of sunshine girl", så den har jeg ført opp på leselista og ser frem til å høre hva du syns om den. Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, enig. Omslaget til The Haunting of Sunshine Girl er rått. Litt spesielt og det liker jeg. Hva jeg synes om den er foreløpig hemmelig;) Men se gjerne youtube serien. Den er ikke verst:) Ha en fin søndag du også:)

      Slett