20. april 2018

Helgelektyre(241)


Troublemaker (Surviving Hollywood and Scientology) - Leah Remini & Rebecca Paley
Alle kan drepe - Jørgen Brekke
Lokkedue - Flynn Berry

Natt til mandag ble jeg ferdig med denne:

If I Did It (Confessions of the Killer) - Dominick Dunne, O.J. Simspon & Pablo Fenjves

Føler meg nesten litt kriminell som liker boka så godt som jeg gjorde. Men har jeg fått et bedre inntrykk av O.J. Simpson? Nope. Synes bare at saken hans er uhyre fascinerende. Kan ikke noe for det. True crime er og blir spennende. Ikke alt, men det meste.

Forrige helg, etter å ha lest ferdig Nordlys (Reisen til Jotundalen) av Malin Falch, begynte jeg på ny bok på søndagskvelden, og det ble Troublemaker (Surviving Hollywood and Scientology) av Leah Remini (kjent fra Tv-serienThe King of Queens). Hun er ingen favorittskuespiller, men synes at scientology er både skrullete og spennende, og har sansen for folk som går i mot strømmen.

Natt til tirsdag begynte jeg på en ny bok og det ble Alle kan drepe av Jørgen Brekke. Har lest en bok av ham tidligere og det er; Avgrunnsblikk.

Regner med at jeg blir ferdig medTroublemaker før Alle kan drepe, og da skal jeg begynne å lese Lokkedue av Flynn Berry som virker interessant. Så det blir en mørk helg virker det som. 😀 Jeg leser mye variert, men det er stadig mørk litteratur jeg leser mest av og vender tilbake til. Man må ha sine sære interesser.

Neste bok ut er Darker Than Night av John Lutz, men den tror jeg ikke starter på før i neste uke.

Jeg har fargelagt en del denne uka også og denne gang valgte jeg litt enklere motiv som jeg eksperimenterte en del med. Har fått sansen for glitterpenner og flytende glitter som man har på til slutt. Det gir en større effekt og ting blir ikke så matt. Prøver ikke å overdrive med glitteret for det kan fort drepe effekten også, men liker å eksperimentere med litt forskjellig når jeg fargelegger. Jeg fargelegger ikke på grunn av at det er avslappende eller på grunn av terapi eller noe slikt, men har fra jeg var liten av alltid likt å være kreativ, og det skader ikke å leke seg litt heller. Det er da jeg trives best. Hadde ikke vært noe særlig hvis jeg måtte lese fra morgen til kveld hele dagen, hver dag, for jeg foretrekker å bryte opp dagene med forskjellige hobbyer. 

Motivet er fra denne fargeleggingsboka:

Denne fargeleggingsboka har ingen tittel eller navn på illustratør.

Denne gang har jeg gått tilbake til en annen fargeleggingsbok og har begynt på et nytt motiv:

Det ser litt rart ut foreløpig, men det blir forhåpentligvis "normalisert" etter hvert.

Dette motivet er fra denne fargeleggingsboka:

Den hemmelige hagen - Johanna Basford

Ellers beklager jeg for lite blogging den siste uka, men har ikke vært engasjert. Når jeg ikke er engasjert lar jeg heller være å skrive, istedet for å tvinge frem noe. Det blir ikke det samme. Enten skriver man mye eller lite. Det er ingen mellomting når det gjelder meg, så håper det tar seg opp, men har i det minste lest en del i mellomtiden. Så er alltid produktiv med et eller annet likevel for hater å ikke ha noe å gjøre.

God helg.

Ukas låt: None of the Above - Papa Roach



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar