13. april 2018

Helgelektyre(240)


Reisen til Jotundalen (Nordlys) - Malin Falch
If I Did It (Confessions of the Killer) - Dominick Dunne, O.J. Simspon & Pablo Fenjves
Troublemaker (Surviving Hollywood and Scientology) - Leah Remini


Lucifers fall - Jan Boris Stene

I går kveld leste jeg ut Lucifers fall av Jan Boris Stene, og i dag begynner jeg på en ny bok og det blir Reisen til Jotundalen (Nordlys) av Malin Falch. Jeg skal lese videre i If I Did It (Confessions of the Killer) av Dominick Dunne, O.J. Simspon & Pablo Fenjves. Det er nok den mørkeste true crime boka jeg har lest hittil og jeg har lest både Helter Skelter ogThe Stranger Beside Me. Har dessverre ikke anmeldt de bøkene ennå, men det skal jeg. Bare uvant å anmelde true crime bøker, men det er noe jeg må bli vant til. Det er bare å manne seg opp. If I Did It er som sagt kanskje den mørkeste true crime boka jeg har lest hittil, og den er skammelig fascinerende også.

Hvis jeg blir ferdig med en av disse bøkene skal jeg lese en biografi og det er:Troublemaker (Surviving Hollywood and Scientology) av Leah Remini. Hun er ingen favorittskuespiller og er heller ingen fan, men synes scientology er interessant, og synes hun virker som en tøff person.

Jeg skal også prøve å komme meg videre i Radio Gaga av Flis (Øyvind Sagåsen) som har vært litt nedprioritert i det siste på grunn av andre bøker. Tror ikke det blir flere bøker i helga da jeg har mer enn nok med de som jeg har startet på, og de jeg skal lese videre i.


Jeg har fargelagt litt i denne uka også. I forrige helg valgte jeg et nytt motiv, men ombestemte meg og valgte et annet jeg heller hadde lyst til å fargelegge. Jeg har ikke kommet så forferdelig langt i og med at jeg har for det meste lest enn fargelagt.

























Dette motivet er fra denne fargeleggingsboka:

























(Denne boka har dessverre ingen tittel eller navn på illustratør).


Når man fargelegger går det unna med fargeblyanter. Samler blyantstubbene i et lite glass, men bruker dem fremdeles. Jeg bruker blyantene helt til de er for korte til å kvesse. De siste stubbene er veldig vrange å kvesse, men jeg gir meg ikke. Aner ikke hvor mange fargeblyantsett jeg har brukt opp, men det begynner å bli noen. 😀

Bildet hentet fra google.

Siden det er fredag den 13. skal jeg selvfølgelig se originalfilmen med samme navn fra 1980. Det har vært en tradisjon i mange år, og man må ha sine små barnsligheter.

God helg.

Ukas låt: The Human Radio - Shinedown



4 kommentarer:

  1. Hvordan ble helgelesingen?
    Ønsker deg en fin ny uke, forhåpentligvis med god lesing og fargelegging :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helgelesingen gikk helt fint. Ble ferdig med Reisen til Jotundalen av Malin Falch og søndagsnatta ble jeg ferdig med If I Did It. Så fikk lest litt denne helga også. =)

      Tusen takk og i lige måde. Håper du får lest og fargelagt litt i en travel hverdag.

      Slett
  2. Håper du koste deg med lesingen i helgen! Synes "Nordlys" virker som en så fin bok, og er spent på meningen din om den.

    For min del ble det lite boklesing i helgen, men vi får se hvordan det blir denne uken :)
    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det gjorde jeg. =)

      Jobber med en anmeldelse av Nordlys og håper å snike den i en av de nærmeste dagene. Den kommer kanskje i morgen eller overmorgen. En fin historie med flotte illustrasjoner selv om den var litt forutsigbar, men koselig bok.

      Håper du får bedre lesetid utover uka. =)

      Slett