23. april 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* If I Did It (Confessions of the Killer) - Dominick Dunne, O.J. Simspon & Pablo Fenjves
* Troublemaker (Surviving Hollywood and Scientology) - Leah Remini & Rebecca Paley
* Alle kan drepe - Jørgen Brekke

Antall leste sider i forrige uke:

654 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

The Mask - Dean Koontz

 Bøker som leses nå:

* Lokkedue - Flynn Berry
* Darker Than Night - John Lutz
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore  
* Good Morning, Midnight - Lily Brooks-Dalton  

Planlagte bøker denne uken:

* Lokkedue - Flynn Berry
* Darker Than Night - John Lutz
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore  
* Good Morning, Midnight - Lily Brooks-Dalton 
* En siste løgn - Mary Kubica      


Natt til mandag leste jeg ut If I Did It (Confessions of the Killer) av Dominick Dunne, O.J. Simspon & Pablo Fenjves. Selv om saken til O.J. Simpson er grotesk, var det en uhyre spennende bok å lese, må jeg innrømme.

Forrige lørdag leste jeg ut Troublemaker (Surviving Hollywood and Scientology) av Leah Remini & Rebecca Paley. Som sagt er Leah Remini ingen favorittskuespiller, men synes scientology er både fascinerende og skremmende å lese om. En god biografi å få med seg.

Natt til søndag leste jeg ferdig Alle kan drepe av Jørgen Brekke, som jeg dessverre ikke likte. Syntes historien var tynn og lite engasjerende. Morsomt og spennende tema, men det reddet ikke innholdet for min del.

Forrige fredag startet en ny samlesingrunde og denne gang ble det boka; Good Morning, Midnight av Lily Brooks-Dalton. Hadde så vidt hørt om boka før, men visste ikke så mye om innholdet. Det virker som en interessant bok og jeg synes at tittelen er så fin.

Etter å ha lest ut boka til Leah Remini forrige lørdag begynte jeg på en ny bok, og da begynte jeg å lese Lokkedue av Flynn Berry som jeg skal fortsette med.

Natt til søndag, etter å ha lest ut Alle kan drepe, orket jeg ikke å begynne på en ny bok siden det allerede var sent, tidlig på morgenkvisten, alt ettersom hvordan man ser på det, så valgte å utsette med å begynne på en ny bok. Begynte ikke på Darker Than Night av John Lutz før i natt. I forrige måned leste jeg Single White Female av samme forfatter som jeg likte veldig godt, og ga meg lyst til å lese mer av ham. Single White Femlae, både boka og filmen er god, og vel verdt å få med seg begge deler.

Hvis jeg blir ferdig med en av bøkene jeg har startet på før uka er omme, skal jeg begynne å lese En siste løgn av Mary Kubica. Har ikke lest noe av henne før og synes det er morsomt å utforske både kjente og ukjente forfatterskap. Så går ikke tom for lesestoff denne uka heller.

I helga forhåndsbestilte jeg det nye albumet til Dimmu Borgir (mitt favorittband), og de har vært tause siden 2010, men kommer endelig ut med nytt album den 4. mai. Skjønner ikke helt vitsen med forhåndsbestilling eller at jeg forhåndsbestilte i det hele tatt, for når jeg har forhåndsbestilt noe før, blant annet album av Marilyn Manson og Sixx:A.M. kom albumene i postkassa flere dager etter utgivelsesdatoen. Så er spent på om det var noe vits i å forhåndsbestille denne gang. Vi får se. 😀

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar