22. desember 2017

Helgelektyre(224)


The Stranger Beside Me - Ann Rule
Neverwhere - Neil Gaiman
Atonement - Ian McEwan

Forrige søndag begynte jeg å lese true crime boka The Stranger Beside Me. Om Ann Rule som var nær venn av Ted Bundy som var seriemorder. Så filmatiseringen for noen år siden og fikk veldig lyst til å lese boka. Seriemordere er et uhyre spennende tema, så hvorfor ikke lese mer true crime?

Syv dager med oss - Francesca Hornak

Natt til torsdag leste jeg ut Syv dager med oss av Francesca Hornak. Neverwhere av Neil Gaiman begynte jeg ikke å lese før natta etter, og den skal jeg fremdeles lese i. Det er lenge siden jeg har lest noe av ham og følte det var på tide.

Og jeg skal streve meg videre i Atonement av Ian McEwan. Jeg kom meg heldigvis litt videre i denne uka, og håper det vil gå lettere etter hvert for maktkamp med bøker er ikke noe særlig. Noen bøker gjør mer motstand enn andre av en eller annen grunn. Merkelig. 😔

Hvis jeg blir ferdig med en av disse bøkene i helga, skal jeg begynne på Talte dager av Heidi Linde. Vi får se hva jeg rekker.



Har tatt meg tid til å fargelegge denne uka også selv om det nærmer seg jul. Har fargelagt dette motivet i en måneds tid nå, og har ikke mye igjen.

Motivet er fra denne fargeleggingsboka:

Den hemmelige hagen - Johanna Basford


 God helg og god jul.


Ukas låt: Jingle Bells - Orion's Reign ft. Minniva



4 kommentarer:

  1. Neil Gaiman er lenge siden jeg også leste, så jeg ser frem til anmeldelsen din av denne. Atonement føler jeg går lettere, nå som jeg har lagt fra meg forventningene og jeg skal lese videre nå i juleferien.

    Utrolig flott fargelegging :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. :)

      Har lest noen Gaiman bøker tidligere og har likt de fleste av dem. Har lenge vært nysgjerrig på Neverwhere. Så måtte gi den en sjanse. Liker denne så langt. :)

      Har heldigvis sluttet å ha forventninger til bøker for da blir man så fort skuffet. Det som plager meg med Atonement er at språket er noe tungtrødd. Men har i det minste kommet meg videre og jeg skal lese lese videre i den i jula jeg også. Noen bøker er tørre å lese i forhold til andre. :)

      Slett
    2. Tungtrødd...der sa du det! Nå har jeg kommet til at jeg liker boken, men det går litt tregt fremover. Det er mye detaljerte beskrivelser, mye om og men. Men bra å få det som skjer fra ulike perspektiver :)

      Slett
    3. Når jeg leser boka ser jeg for meg at jeg sykler oppover en bratt bakke og det blir bare tyngre og tyngre. Det er slik jeg ser på boka. :) Litt komisk i grunn.

      Har ikke noe i mot detaljerte beskrivelser. Stephen King bruker det veldig mye og har også lest mange andre fofattere som er svært detaljerte, men med McEwan opplever jeg at han ikke får til den samme flyten. Han skriver på en mer pensomaktig måte enn engasjerende. Det er den opplevelsen jeg får. Har ikke noe mot ulike perspektiver jeg heller. Det er mer interessant istedet for at alt hender fra en hovedperson.

      Slett