30. desember 2016

Helgelektyre(174)








Djevelen i den hvite byen - Erik Larson
Ghost Stories My MotherTold me - Lecy McKenzie Pritchett
Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
11.22.63 - Stephen King
The Dark Tower 4 Wizard and Glass - Stephen King
How to Be Both - Ali Smith

Leste ferdig Den fallende detektiven av Christoffer Carlsson i natt og begynte etterpå å lese Ghost Stories My MotherTold Me av Lecy McKenzie Pritchett. Det har vært litt urolig vær for tiden og da passer det ypperlig med slik lesestoff. Horror og atmosfære har mye å si.

Jeg har ikke lest så veldig mye i de andre bøkene denne uka, men har lest aller mest i bok fire i The Dark Tower serien, Wizard and Glass av Stephen King og har kommet over halvveis. Så jeg er et godt stykke på vei, og jeg har også lest litt videre i Djevelen i den hvite byen av Erik Larson. Ved siden av disse bøkene har jeg bare lest litt i 11.22.63 av Stephen King og Necronomicon av H.P. Lovecraft.

Av julehefter leser jeg fremdeles Julekrim, som er noveller av forskjellige forfattere og Juleroser som også er skrevet av forskjellige forfattere.

Hva jeg blir ferdig med i helga og ikke er jeg usikker på. Det har ikke vært voldsomt mye lesing denne uka så langt, fordi jeg har sett mest på sjakk og julefilmer, og andre filmer. Og sjakk må jeg i hvert fall få med meg. Det er et must. Fra mandag til onsdag var det hurtigsjakk og i dag er det siste dag med lynsjakk. Sjakk er og blir spennende. Skulle bare ønske det var VGTV som sendte det denne gang, men det gjør de ikke. Foretrekker panelet der (med Mads Andersen som leder) fremfor NRK, men ser der det er sjakk uansett, så det er ingen krise.

Hvis jeg blir ferdig med en av de nevnte bøkene skal jeg begynne på How to Be Both av Ali Smith, men tenker at den begynner jeg nok ikke på før i neste uke.

Ellers er det godt at 2017 nærmer seg med stormskritt. Vi har mistet så mange gode artister og skuespillere i 2016 at 2016 begynner å ligne på en dårlig såpeserie. Det er virkelig på tide med et nytt år.

Har du lest noen av disse bøkene?

Ønsker deg samtidig en fin nyttårshelg:)

Ukas låt: Waiting for That Day (You Can't Always Get What You Want) - George Michael

Min favorittlåt av George Michael erFreeek, men vet ikke om jeg tør å bruke den som ukas låt her fordi den er litt vel grov, så velger Waiting for That Day istedet for den er slett ikke verst den heller).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar