4. november 2016

Helgelektyre(166)


Apokalypse alt nå? - Alexander N. Wilken
Hex - Thomas Olde Heuvelt
Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft)

Det ble en veldig kort høst. Den varte nesten ikke i en måned en gang og så kom det snø, i går. Man venter et år på favorittårstiden, som er den korteste årstiden av dem alle, og så blir det vinter før man i det hele tatt merker høsten. Jaja ... shit happens. Trøster meg selv med at det ennå er mørketid. Så det passer fremdeles med ekstra horror og annen mørk litteratur uansett.

Mandag, på Halloweendagen leste jeg utJeg vet hvor du er av Claire Kendal og begynte samme dag påApokalypse alt nå? av Alexander N. Wilken (som forresten er et psevdonym). Jeg skal fortsette å lese den samtidig som jeg skal lese videre iHex av Thomas Olde Heuvelt. Den begynte jeg på natt til torsdag etter å ha lest ferdigThe Women in the Walls av Amy Lukavics. Som vanlig sier jeg ikke så mye om hva bøkene handler om fordi jeg foretrekker å holde helgelektyreinnleggene korte og enkle.

På morgenkvisten på Halloweendagen begynte jeg på Necronomicon, som er samlede verk av H.P. Lovecraft. Jeg har bladd litt i den tidligere og sett på illustrasjonene, men ikke lest den, så det er på tide. Kommer til å ta en evighet å bli ferdig med den, men forhåpentligvis kommer det til å bli verdt det. H.P. Lovecraft har inspirert mange moderne horrorfattere, blant annet min favoritt; Stephen King:) Jeg kommer ikke til å prioritere denne boka, men lese den litt av og på som det passer seg mellom slagene av de andre bøkene.

Flere bøker blir det vel ikke i helga. Må jo komme meg videre i bøkene jeg har begynt på, så ingen vits i å planlegge flere bøker før neste uke

Ukas låt: Uninvited av Alanis Morissette



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar