21. oktober 2016

Helgelektyre(164)



Little Girls Lost - J.A. Kerley 
Wild (From Lost to Found on the Pacific Crest Trail) - Cheryl Strayed
The Waste Lands (The Dark Tower, #3) - Stephen King

Onsdagskvelden ble jeg ferdig med This House is Haunted av John Boyne. Samme kveld begynte jeg så smått på Little Girls Lost av J.A. Kerley. En forfatter jeg ikke har lest noe av ennå og en bok som jeg har hatt stående ulest i en av hyllene mine en del år. Så syntes det var på tide å ta den frem i denne mørketiden og nå som Hallloween nærmer seg. Leser mørk litteratur året rundt, men det blir ekstra av det i Halloweentiden og tiden etterpå.

Ved siden av Little Girls Lost av J.A. Kerley leser jeg også Wild (From Lost to Found on the Pacific Crest Trail) av Cheryl Strayed. Den begynte jeg på natt til mandag så den skal jeg selvfølgelig fortsette med og jeg skal lese videre i The Waste Lands av Stephen King som er bok tre i The Dark Tower serien. Om jeg kommer til å bli ferdig med noen av bøkene i helga tviler jeg på. Little Girls Lost har jeg akkurat begynt på, og skirftstørrelsen i Wild er veldig sparsommelig. Det virker som om biografier og memoarer alltid er sparsommelige på skriftstørrelsen, skjønner ikke hvorfor. Heldigvis så ser jeg godt.

Jeg blir kanskje, bare kanskje ferdig med Little Girls Lost eller Wild  i helga. Stephen King boka trenger jeg mer tid på. Og hvis jeg blir ferdig med en av de nevnte skal jeg begynne på Jeg vet hvor du er av Claire Kendal. Må lese litt psykologiske thrillere også selv om det ikke er mange fra den sjangeren som overrasker lenger, men har ikke gitt opp sjangeren ennå.

Det bruker å være vm i sjakk i november (er jo interessert i sjakk også, men har ikke funnet noen dato om det ennå, og vet ikke om TV2 Sportskanalen kommer til å sende det eller en annen kanal. Jeg er egentlig allergisk mot sport, men liker å se sjakk og amerikansk fotball. Som sagt så har jeg ikke mange interesser, men de få jeg har er veldig sære:) Sånn er det bare.

Ukas låt: We Will Not Go Quietly av Sixx: A.M.
Sixx:A.M. ga ut en plate som het Prayers for the Damned i april i år og den 18. november kommer de med del to som heter Prayers for the Blessed. Må si jeg liker Prayers for the Damned tittelen bedre:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar