4. august 2016

Sommerlesing 2016 (oppdatering)



For nøyaktig to måneder siden la jeg ut Sommerlesing 2016 innlegget, så nå er Sommerlesing prosjektet over. Jeg lot det vare fra 4.juni til 4. august. Jeg ser på august mer som en høstmåned istedet for sommermåned, derfor jeg avslutter dette prosjektet nå.

Så, hvor mange planlagte bøker fra Sommerlesing 2016 rakk jeg å lese?

(Det ble disse):


































NOS4A2 - Joe Hill (Jeg har den norske utgaven)Billett til helvete - Patricia Highsmith
The Night Circus - Erin Morgenstern
The Nightwalker  - Diane Guest (jeg har den i en annen utgave på norsk, og på norsk heter den Søvngjengeren)
Tunneler - Rod Gordon & Brian Williams
The Mermaids Singing - Val McDermid, den første boka i Arr i sjelen serien (eller Wire in the Blood, som tv-serien egentlig heter)
Eating Animals -  Jonathan Safran Foer
I am number four - Pittacus Lore 
Stille som i graven - Mary Higgins Clark (Ps: Jeg har en annen norsk utgave)

(Jeg valgte å ha med NOS4A2 og Billett til helvete siden jeg allerede hadde startet på bøkene da jeg laget Sommerlesing 2016 innlegget.

(De jeg ikke rakk):

 Night Shift- Nora Roberts (Jeg har den på norsk og den norske tittelen er: Nattens stemme)
The Crossroads - Niccolò Ammaniti
The Awakening of Sunshine Girl - Paige McKenzie
Wild - Cheryl Strayed
Into the Wild - Jon Krakauer
Left to die - Lisa Jackson (Jeg har den norske utgaven: Uhyggelig spill)

Resultat: 9/15 bøker. Eller det ble egentlig 9 1/2 siden jeg begynte på Night Shift (altså, Nattens stemme som min utgave heter), men kom halvveis, og ble ikke ferdig med den innen fristen.

(Jeg skulle også lese andre bøker ved siden av sommerlektyren jeg valgte meg, og det ble disse bøkene):

Med beina på nakken - Arne Svingen
Djevelmasken - Tom Egeland
Huset (Meto) - Yves Grevet
Eplehagen - Marianne Storberg
Rosemary's Baby - Ira Levin
Lykkejegeren - Jan - Erik Fjell
Den modige elefanten - Jan Sæterli
Huset ved innsjøen - Kate Morton

Det var synd at jeg ikke rakk å lese de andre planlagte bøkene fra Sommerlesing 2016 innlegget, men de kommer jeg uansett til å lese senere. De er ikke satt på hylla for godt. Jeg har ikke tenkt å lage høydepunkter, hvilke bøker jeg likte best og i den duren. Det synes jeg ikke er nødvendig i dette innlegget da det var ment som en rask oppsummering på hva jeg har oppnådd og ikke. Dette er kanskje et innlegg som er mest interessant for min del, men synes det er greit å lage slike oversikt en gang i blant. Gjøre noe nytt. Jeg er opptatt av og liker variasjon.

Ps: Jeg er også endelig ferdig med Rosemary's Baby innlegget der jeg sammenligner boka og filmen. Det var slett ikke meningen å bruke to - tre uker på å bli ferdig med den, men var lenge usikker på oppsettet og beveget meg inne på et område jeg ikke er vant til. Derfor det tok så lang tid. Men det var interessant og synes det er kjekt å gjøre noe nytt og annerledes. Har sansen for det. Så det innlegget kommer på lørdag. Og håper å få til en bokanmeldelse på søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar