24. juni 2016

Helgelektyre(147) Og Sixx:A.M. er i Norge

Eplehagen - Marianne Storberg
Tunneler - Rod Gordon & Brian Williams
The Mermaids Singing - Val McDermid

Natt til fredag ble jeg ferdig med Huset av Yves Grevet, og i går kveld leste jeg ut Søvngjengeren av Diane Guest. Natt til fredag begynte jeg så smått på Tunneler av Rod Gordon & Brian Williams, og i går kveld rakk jeg å begynne på Eplehagen av Marianne Storberg.

Så i helga skal jeg fortsette med Tunneler og Eplehagen og hvis jeg blir ferdig med en av disse skal jeg begynne på The Mermaids Singing av Val McDermid. Husker jeg så Tv - serien Wire in the Blood, påskegrøss som gikk på enten NRK1 eller TV2 for mange, mange år siden . Tror det var på Tv2. Og jeg falt for sarkasmen til karakteren Tony Hill (Vet ikke hva det er med meg og sarkasme, noe er det:). The  X-files er og blir min favorittserie, og radarparet Tony Hill og Carol Jordan minte litt på Mulder og Scully fra X-files; at de satt hverandre på prøve og var litt sarkastiske. Så husker at Wire in the Blood (eller Arr i sjelen som den ble kalt på norsk) var også en veldig god serie. The Mermaids Singing er første bok med Tony Hill og Carol Jordan så vi får se om boka/bøkene er like spennende som serien.

Flere bøker i helga blir det neppe.

Ukas låt blir en låt av Sixx:A.M. siden de er i Norge i dag. So close, but yet so far. Hadde ikke hatt noe i mot å se konsert av dem. Nikki Sixx (grunnlegger og medlem i bandet) er en av rockeheltene mine. Rockeheltene mine er og blir; Michael Jackson, Prince, David Bowie, Nikki Sixx og Marilyn Manson, og bare to av disse lever fremdeles. Så kunne gjerne ha sett Sixx:A.M. i dag, men som regel er jeg på feil sted og tror de skal spille som del av en festival. Og tror det skulle være i Halden av alle steder. Jaja .... er heller ingen groupie så ville ha følt meg fryktelig malplassert i festivaler og på konserter, tror jeg:)

Sixx:A.M. er ikke mitt favorittband. Det er Dimmu Borgir. Mine tre favorittband er: Dimmu Borgir, Marilyn Manson og Sixx:A.M.:)

Min favorittlåt av Sixx:A.M. er Tomorrow, men denne gangen er ukas låt fra deres nyeste album, Prayers for the Damned. Min favorittlåt fra det albumet er ironisk nok samme låt som tittelen på albumet; Prayers for the Damned. Men grunnen til at jeg liker den så godt er at teksten er ærlig og brutal. Siden jeg har valgt den som ukas låt tidligere, blir det en annen låt fra det nye albumet denne gang.

Ukas låt: When We Were Gods av Sixx: A.M.



2 kommentarer:

  1. Eplehagen har jeg også lyst til å lese! Veldig spent på hvordan du liker "The Mermaids Singing :) Jeg hører på en lydbok av Val McDermid på Storytel akkurat nå som er en enkeltstående bok. Den heter Trick of the Dark. Liker godt bøkene hennes. Fortsatt god helg til deg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også er like spent som deg når det gjelder The Mermaids Singing. Så får se om boka/bøkene er like bra som serien:) Håper at sarkasmen til Tony Hill er like god i boka:) Er usikker på hvor mange bøker det er i denne serien, men får konsentrere meg om bok en først før jeg eventuelt leser videre i serien:)

      Jeg har ikke lest noe av denne forfatteren før til tross for at jeg har hørt mye om henne. Hun er ikke ukjent, men vet bare ikke hvorfor jeg ikke har orket å lese noe av henne før, men bedre sent enn aldri og det gjenstår å se om jeg kommer til å like skrivestilen hennes eller ikke:)

      Kos deg med Trick of the Dark:) Spent på om du liker enkeltstående bøkene hennes bedre enn Wire in the Blood serien?

      Det samme ønskes deg og håper vi får lest mye begge to:)

      Slett