20. mai 2016

Helgelektyre(142)


En del av meg - Maren Engelschiøn
Into Thin Air (A Personal Account of the Everest Disaster)  - Jon Krakauer
Dakota rød - Lene Lauritsen Kjølner

Forrige helg "snikleste" jeg Fortielsen av Jørgen Jæger som jeg begynte på forrige søndag og ble ferdig med 17.mai. Det gikk fort. Det har skjedd før at jeg bare har brukt en til to dager på en bok så det er ikke første gang, men det skjer sjeldnere og det er forskjellig hvordan tempoet er fra bok til bok. Jeg "snikleste" Fortielsen siden det er et forhåndseksemplar. Det er ikke alltid jeg har vært like flink til å prioritere forhåndseksemplarer, men prioriterer det bedre nå. Dakota rød er også et forhåndseksemplar.

Og i går leste jeg ferdig Arkitektens læregutt av Elif Shafak. Den brukte jeg litt tid på fordi historisk fikjson er en sjanger jeg leser veldig tregt av en eller annen grunn. Jeg liker den sjangeren, men angående historiske fiksjoner er det mye å sette seg inn i forhold til andre sjangere, synes jeg, men jeg likte boka godt. Etter å ha lest ferdig Arkitektens læregutt begynte jeg så vidt på En del av meg av Maren Engelschiøn, og den skal jeg selvfølgelig fortsette med.

Jeg leser fremdeles Into Thin Air av Jon Krakauer. Om jeg blir ferdig med den i helga eller neste uke er jeg usikker på. Det spiller ingen rolle for jeg har det ikke travelt.

Hvis jeg blir ferdig med En del av meg eller Into Thin Air skal jeg begynne på Dakota rød av Lene Lauritsen Kjølner. Så det spørs hvor mye jeg rekker. Har i hvert fall lest mer i uka her enn i forrige uke så jeg har kommet meg unna reading slump (dårlig leselyst).

Ellers er det ikke så mye å oppdatere for livet mitt er alt annet enn spennende. Beklager det.

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Ukas låt: The Day After av Return



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar