17. juli 2015

Helgelektyre(101)

I helga skal jeg lese i disse bøkene:




Lukk øynene - Josh Malerman
Needful things - Stephen King
Blindgang - Jørn Lier Horst

Det har gått litt trått med Lukk øynene, men skal ta meg sammen og lese videre i den. Blir muligens ferdig med den i helga og jeg skal lese videre i Needful things. Den blir jeg i hvert fall ikke ferdig med i helga fordi den boka er på 933 sider så det får bare ta den tiden det tar. Er heldigvis ikke redd for mursteiner. Heller ikke på engelsk. Det tar bare litt lenger tid, men jeg har all verdens tid så det er ikke noe stress. Stephen King er jo kjent for å skrive mursteiner og de har jeg lest mange av. Den tykkeste boka jeg har lest i mitt liv var IT av Stephen King  Den leste jeg i 2010 og den boka besto av 1376 (!) sider ... Men jeg ble da ferdig med den også og likte den veldig godt. Hvis jeg klarer å fokusere og lese ferdig Lukk øynene i helga, skal jeg begynne på Blindgang av Jørn Lier Horst. Lenge siden jeg har lest noe av ham nå og er spent på den boka. Har lest Jakthundene og Hulemannen som jeg hadde sansen for, spesielt Jakthundene. Så det gjenstår å se om Blindgang er like intenst eller ikke. Glemte nesten å nevne at jeg har også lest Vinterstengt av Lier Horst, som er heller ikke så verst.

Hva leser dere i helga?

7 kommentarer:

  1. Jeg er snart ferdig med Den siste nattkrigeren-trilogien av Havnes(ANBEFALES) og er egentlig litt usikker på hva jeg skal lese i helga. Er altfor mange bøker jeg vil lese så da er det litt vanskelig å bestemme seg. Mulig jeg bare leser Sandman resten av uka :) Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Drukner i bøker som skal leses og som venter på å bli lest jeg også. Den eneste løsningen jeg har funnet for det er at noen dager før en ny måned begynner, setter jeg opp en liste over bøker jeg håper å rekke i den neste måneden som kommer:) Det gjør det litt lettere for meg i hvert fall hva jeg skal lese ellers måtte jeg bare ha trukket en bok i blinde. Vi får trøste oss med at vi ikke går tom for lesestoff:)

      Du får kose deg med Sandman hvis du ender opp med det valget. Selv har jeg litt anstrengt forhold til N.Gaiman. Elsket The Graveyardbook, men noen få andre bøker jeg har lest av ham har vært litt så som så ...

      Ha en fin helg du også:)

      Slett
    2. Jeg har hittill ikke likt Gaiman i bokform, men jeg har The Graveyardbook liggende så den skal få en sjanse etter dine anbefalinger. Jeg likte veldig godt den første Sandmanboka da så tror kanskje Gaiman gjør seg bedre som tegneserie for meg.

      Slett
    3. Tror du vil like The Graveyardbook. Den er veldig atmosfærisk og man får nesten lyst til å bo på kirkegård selv etterpå:) Er glad i tegneserier, men kanskje i den lettere sorten. Vokste opp med Donald og Tommy og Tigeren. Jeg er 32 år og i oktober i fjor bestilte jeg meg helårsabonnement på Donald. Aldri for gammel, haha. Liker Donald for han minner mye om meg. Tonnevis av uflaks og motgang:)

      Slett
    4. Rolfsønn! Jeg har en venn som elsker bøker og har lett etter den siste nattkrigerne. Han har desperat lett etter denne i ti år og jeg har så lyst å finne den for han.hadde det vært mulig å få kjøpt ? Det hadde gjort en bokelskere vanvittig glad. Mailen min er dvesteraas@gmail.com. håper du kan ta kontakt

      Slett
  2. Spennende, og liker at du har begynt å lese Stephen King igjen :D Den tykkeste boken han har skrevet er vel The Stand? :D

    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, og ja, synes det var på tide å lese noe av SK igjen. Leste en bok av ham i fjor (Joyland), men den likte jeg ikke så godt. Og da hadde jeg tatt en pause fra ham i fire/fem år. Selv om jeg ikke ble begeistret for den så var og er det godt å snoke i forfatterskapet hans igjen.

      Har ikke sjekket ut hva som er hans aller tykkeste bok, men innbiller meg at The Stand er hans tykkeste. Har ikke den boka selv, men har sett flere utgivelser av den boka og de er gigantiske:) Skjønner ikke at det går an å skrive så mye.

      Slett