10. juli 2015

Helgelektyre(100)

Nok en helg. Disse bøkene skal jeg konsentrere meg om i helga:

Lukk øynene - Josh Malerman
Brevene dine legger jeg under madrassen (en brevveksling 1971 - 2002) - Astrid Lindgren & Sara Schwardt 
Needful things - Stephen King

Natt til torsdag ble jeg ferdig med Blodspor i Klondike av Johan B. Mjønes, og begynte så smått på Astrid Lindgren boka. Og jeg har også begynt så vidt på Lukk øynene av Josh Malerman. Når jeg blir ferdig med en av dem skal jeg begynne på Needful Things av Stephen King. Stephen King er jo min store forfatterhelt så følte det var på tide å lese noe av ham igjen. Jeg leste Joyland av ham i fjor og fire år før det tok jeg en pause fra ham fordi av og til må man ta pause fra sine favoritter også. Men jeg leste drøssevis av bøker av ham både på ungdomsskolen og videregående. Så det er en forfatter jeg ikke går lei av. Og nei, jeg rekker selvsagt ikke å komme meg gjennom alle bøkene i helga selv om jeg har all tid til overs, men håper å bli ferdig med Lukk øynene og Astrid Lindgren boka.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du har i alle fall to fine bøker å kose deg med i helgen. Jeg likte Lindgren sin veldig godt, og Lukk øynene tok meg med storm. Ønsker deg en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt for tidlig å si om begge to ennå siden jeg ikke har kommet så langt, men får forhåpentligvi komme lengre i begge i løpet av helga.
      Ha en riktig fin helg du også:)

      Slett