23. januar 2015

Helgelektyre(78)

For noen dager siden ble jeg ferdig med denne klassikeren som er høyt elsket av mange generasjoner over hele verden:

 
 The Catcher in the Rye - J.D. Salinger

Gruer meg litt til å skrive anmeldelse av den. Jeg gruer meg alltid litt til å skrive om bøker som er ekstra kjente, men skal prøve å få til en anmeldelse av den i løpet av helga. Vi får se ...

Og jeg er også ferdig med:

En overflod av Katheriner - John Green

Dette er vel den tredje boka jeg leser av John Green og en ting er sikkert; jeg kommer aldri til å bli noen fan av ham. Han er en stor ungdomsforfatter over hele verden, men tror ikke vi har samme type humor og jeg syns bøkene hans er en smule oppskrytt. Om det kommer anmeldelse av En overflod av Katheriner i helga eller neste uke, er jeg høyst usikker på. Får ta det som det kommer ...

Og jeg har nettopp begynt på disse:

Og hjertet mitt bare - Elen Betanzo
Du og jeg ved daggry - Sanne Munk Jensen & Glenn Ringtved

To romantiske bøker på en uke. Yikes... det er vel en sjanger jeg leser minst av og som jeg aldri kommer til å like helt. Men jeg liker å lese variert.

Og jeg skal selvfølgelig lese videre i denne. Jeg gir meg ikke selv om det føles ut som om jeg leser pensum av en eller annen grunn når jeg leser i denne. Liker vandrehistorier, men synd jeg kjøpte meg en kjedelig utgave ...

Too good to be true: The colossal book of urban legends - Jan Harold Brunvand

Og jeg har kommet litt i gang med samlesingen med to andre bokbloggere, og sammen leser vi i denne:

Good Omens - Terry Pratchett & Neil Gaiman

Så her er det bøker fra "alle" sjangre og godt er det. Jeg må ha litt variasjon. Før leste jeg stort sett bare krim og grøss, men i de siste årene har jeg lest fra mange sjangre og er ikke redd for å lese noe nytt.

Har dere lest noen av disse og hva skal dere lese i helga?
God helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar