1. mars 2014

Månedens Bokanbefaling (februar)

Skulle ikke tro at det er vinter. Hele "nyåret" har vært nesten snøfritt bortsett fra noen snøfnugg i januar, som heldigvis forsvant temmelig fort.

Disse bøkene ble lest i februar:


 Alle de leste bøkene i februar er med i bunken bortsett fra Hypnotisøren som jeg låner bort til pappa.


My story - Elizabeth Smart
Brente barn skyr ilden - Maren Westlie Mathisen
En smak av zommer - Tor Arve Røssland
Girl in the woods - Jennifer McMahon
Livredd - S.J. Bolton
Hypnotisøren - Lars Kepler
De 500 - Matthew Quirk
Kjærlighetens galskap - Matthew Quick Anmeldelse kommer!

I februar satte jeg som mål å lese 15 bøker *complete fail* .... Skylder på den dårlige leselysten som kom. Så jeg får ta igjen det neste måned.

Og boka jeg likte aller best i februar er ...

Hypnotisøren - Lars Kepler

Bakpå:

Med kort tids mellomrom blir en far, hans kone og datter funnet brutalt myrdet på to ulike åsteder. Sønnen er så vidt i live. Noen har åpenbart ønsket å utslette hele familien. Da politimannen Jonna Linna innser at det finnes enda et gjenlevende familiemedlem, en søster, forstår han viktigheten av å finne henne før morderen gjør det. For å kunne avhøre sønnen tar Joona Linna kontakt med legen Erik Maria Bark. Han overtales til å hypnotisere gutten. Dermed bryter Bark et gammelt løfte om aldri mer å praktisere hypnose, og en skremmende kjede av hendelser settes i gang.

Har lenge vært skeptisk til å lese bøker av ekteparet Lars Kepler, eller The Keplers som noen kaller dem ... Men å være skeptisk til bøker som får mye ros kan være bra, for da er man mer forberedt på å bli skuffa, men en sjelden gang så ble jeg ikke det. Dette er en meget bra krimbok med mye action i og vi blir godt kjent med persongalleriet. Slutten overrasket meg ikke, men det hadde ikke noe å si for det er sjeldent at jeg leser en krimbok eller bøker generelt uten at spenningen stopper midtveis. I denne boka var det god driv hele veien og det tok ikke lang tid før den var ferdiglest. Og hele anmeldelsen av Hypnotisøren kan dere lese her.

Siden det ble litt lite lesing forrige måned, i hvert fall mindre lesing enn det jeg er vant til, så håper jeg at jeg klarer å sluke flere bøker neste måned.

Leste dere noen godbiter i februar?

2 kommentarer:

  1. Synes du fikk lest en god del uansett jeg! 7 bøker er bra, og jeg leste selv like mange bøker :p Denne måneden ble det en del YA, Fantasy og klassikere faktisk. De jeg likte best var de to første bøkene i De Tre Musketerer. Gleder meg til å fullføre denne serien, og de blir ekstra spesielle når jeg leser mine oldeforeldre sine eksemplarer.

    Av disse bøkene har jeg kun hørt om hypnotisøren. Den ble lånt på biblioteket for en god stund siden, men ble faktisk aldri lest.

    - SiriSI

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Det ble 8, men har ikke lagt ut liink til den boktittelen fordi anmeldelsen ikke er skrevet ennå Derfor den ble så usynlig på lista:)

      Godt at du fikk lest mye variert. Jeg også liker å blande litt selv om jeg har mine favorittsjangre også.

      Håper du får sjansen til å få låne Hypnotisøren igjen. Det er en god bok og du kommer garantert til å like den hvis du har sansen for krim/thrillere:)

      Slett