23. august 2013

Helgelektyre(7)

Du og du så tregt tiden går. Mange snakker om hvor fort tiden bare raser av sted, mens jeg syns at tiden bare snegler seg av sted. Men merkelig nok er det helg igjen. Det er tid for å oppsummere uka og hva som skal leses i helga.

Har bare lest to bøker denne uka så langt, men håper å få lest ut tre bøker før uka er omme. Jeg blir aldri fornøyd før jeg får lest tre bøker i uka og det har jeg som regel gjort i det siste, bortsett fra forrige uke da leselysten forsvant, men som heldigvis kom tilbake etter noen få dager.

Tidligere denne uka leste jeg ferdig denne:

Historien om Pi - Yann Martel

En bok som jeg vegret meg litt for å lese. Trodde ikke det var en sjanger for meg, men dette er en av de få bøkene som har tatt meg med storm her i livet. Her kan du lese hele omtalen! Les boka sier jeg bare. Den er bare fantastisk!
Og i natt leste jeg ut denne:
The hunger games - Suzanne Collins

Jeg vel omtrent en av de siste som har lest The hunger games. Men bedre sent enn aldri! Jeg skjønner hvorfor denne boka/trilogien (jeg har bare lest den første boka ennå) er så populær og alt det der, men jeg falt dessverre ikke helt pladask for den, dessverre. Hvorfor, er jeg ikke helt sikker på. Jeg ble vel ikke bitt av denne The hunger games - bakterien som mange andre lesere her i verden. Men omtale kommer enten i helga eller neste uke. Jeg har sluttet å love noe som helst med den formen jeg er i nå, så omtalen kommer når den kommer. Så følg med!

Så jeg har fått lest litt denne uka så langt. Og i helga skal jeg begynne på:
 Den siste lærling: Heksenes hevn av Joseph Delaney

 Den første boka av en serie, men er høyst usikker på hvor mange den serien består av. Noen som vet? Jeg var så heldig å få den boka som leseeksemplar av Aschehoug tidligere i sommer. Gleder meg til å begynne på boka for det er en serie jeg har vært lenge nysgjerrig på. Dessuten syns jeg at bokomslaget er meget rått. Så dette virker som å være min sjanger. Mørk litteratur, ja takk!

Jeg skal lese videre i:


 Død i morgen - Peter James

Har holdt på med denne i de to siste ukene nå, tror jeg. Det går litt trått med denne. Jeg liker plottet, det er ikke det, men syns fremgangen går litt tregt. Boka engasjerer megi kke like mye som jeg hadde håpet på. Boka er ikke så verst, men savner litt mer fart. Boka er ikke så ille. Den er bare litt tam til å være krimbok. Så fremdeles liker jeg boka Levende begravet av samme forfatter mye bedre. Den var mer intens.

Hvis jeg blir ferdig med enten Død i morgen eller Den siste lærling: Heksenes hevn i løpet av helga skal jeg begynne på Across the universe av Beth Revis hvis det blir tid til overs. Vi får se. Så jeg går ikke tom for lesestoff og jeg håper at leselysten aldri forsvinner igjen. Det har jeg ikke tid til med tanke på hvor mange bøker som bare venter på å bli lest.

Har du lest noen av disse bøkene og hva skal du lese i helga?

2 kommentarer:

  1. Å huff det abstrakte begrepet tid...noen ganger fyker viserne rundt og andre ganger snegler de seg! Du har lest to bøker, men jeg holder fremdeles på med den samme og har heller ikke startet på noe særlig pensumlesing. Når det gjelder bøker synes jeg at det er alltid bedre sent enn aldri og jeg ser poenget med The Hunger Games - ser frem til omtalen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper å få til en omtale av den i morgen (lørdag) Vi får se:) Holder på å skrive den nå, men det går fryktelig tregt. Like tregt som tiden.

      Syns tiden går mye fortere når jeg er på jobb enn når jeg er hjemme. Så håper jeg er tilbake på jobb igjen snart, slik at viserne på klokken beveger litt på seg igjen:) Får jo tatt igjen litt lesing da. Det er vel det eneste positive med å trø hjemme:)Skulle tiden ikke eksisterte, men det gjør den forøvrig ikke:)

      Lykke til med boka du holder på med og pensumlesing. Pensumlesing er vel det jeg savner minst her i verden så savner ikke å være student:)

      God helg:)

      Slett