3. juli 2012

Månedens Bokanbefaling (Juni)

Hmmm ... hvor ble juni egentlig av? Jeg har nesten ikke merket den og nå er det allerede juli. Hvorfor kan ikke tiden stoppe helt en stund? Det hadde vært flott, men det er dessverre umulig.

Rakk ikke så mange bøker i juni som jeg tenkte.

I juni har jeg lest:

Å leve et liv, ikke vinne en krig - Anna Kåver
Before I go to sleep - S.J. Watson
Fossefall/42) Den ukjente - Jorunn Johansen
De dødes bibliotek - Glenn Cooper Omtale kommer!

Akkurat som i mai rakk jeg bare 4 bøker og det er temmelig skuffende. Men i neste uke starter min 3 ukers ferie så håper jeg får ta igjen litt lesing da. Jeg ligger sånn etter og det er mange uleste bøker i hylla som fremdeles venter. Så jeg får være en mer effektiv i ferien, forhåpentligvis.

Boka som skilte seg ut i juni måned var en bok som jeg hadde hatt lyst til å lese veldig lenge og som fenget min interesse veldig fort. Og boka jeg snakker om er selvfølgelig denne:



 Before I go to sleep - S.J. Watson

Bakpå


WINNER - CRIME THRILLER OF THE YEAR

Memories define us.

So what if you lost yours every time
you went to sleep?

Your name, your identity, your past,
even the people you love - all forgotten
overnight.

And the one person you trust may only
be telling you half the story.

Welcome to Christine's life.

'Stunningly executed,
completely gripping,
slowly terrifying'
Daily Mirror

"Unforgettable'
Financial Times

En veldig spennende bok om en kvinne som mister hukommelsen hver gang hun sovner. Tenk deg å leve sånn. Det hadde ikke jeg orket.

Har ikke tid til å skrive så mye om hvor mye og hva jeg likte med boka nå, så les heller omtalen for å få et større innblikk.

Liker du tankefulle thrillere er Before I go to sleep virkelig en bok du kommer til å nyte like mye som meg.

4 kommentarer:

  1. Jeg er så utrolig spent på denne boka nå, og venter (u)tålmodig på å få den i hus. Har stått i kø for å låne den på biblioteket en stund nå, så får bare smøre meg med litt ekstra tålmodighet fram til den blir ledig. ;)

    (Jeg KAN jo selvfølgelig bare kjøpe den egentlig.. men det er så mye annet som frister også, vanskelig å velge hva feriepengene skal gå til :P)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har virkelig noe å glede deg til, Tone, for denne boka har en stillestående spenning som jeg virkelig fikk sansen for. Kommer til å lese mer av Watson fremover, det er i alle fall sikkert.

      PS: Den som venter, venter ikke forgjeves;)

      Slett
  2. Veldig nysgjerrig på og lese Before I go to sleep. :)

    Håper du får en kjempe fin sommerferie og får lest masse bra bøker :) Kos deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Anbefaler den på det sterkeste. Den er veldig spesiell og fengslende.
      God sommerferie til deg også og kos deg med bøker du også:)

      Slett